bezár

A valóságteszt a kezdő tudatos álmodók egyik leggyorsabb, legegyszerűbb, és legbiztosabb módszere a tudatos álom eléréséhez, álmaink irányításához. Valóságteszt bárhol végezhető, de a legjobb extrém, szoktalan szituációban végezni. A valóságteszt értelme az, hogyha ébren megszokjuk hogy kételkedünk abban hogy ébren vagyunk-e (nyilván tudjuk hogy igen), akkor álmunkban is felvesszük ezt a szokást, ott viszont garantáltan találunk szokatlan dolgokat. Ebben a pillanatban tudatra ébredünk. Tovább technikák ide kattintva olvashatóak.

 

A Valóságteszt

  1. Gyakoriság: a valóságteszt alkalmanként 1-2 percet vesz igénybe, érdemes napi 5-10 alkalommal végezni. Elalvás előtt és ébredéskor feltétlenük végezzük el !
  2. A környezet kritikus szemlélése:  szemléld kritikusan a környezeted, próbáld meg abba a helyzetbe képzelni magad, hogy lehet hogy épp álmodsz, keress furcsa, oda nem illő dolgokat. Természetesen ilyenkor tudjuk hogy ébren vagyunk, mégis próbáljuk meg elhinni hogy álmodunk. 
  3. A kérdés feltétele: tegyük fel magunknak a kérdést: "ez most álom vagy valóság ?" Ne csak pusztán feltegyük, ismételgessük a kérdést, hanem közben szemléljük kritikusan a környezetünket, próbáljuk meg elhinni, hogy hátha csak álmodunk. 
  4. Néhány "totem" mely segíthet : egy totem sokat segíthet abban, hogy álmunkban rájöjjünk hogy álmodunk. Pl.: ha gyakran nézegetjük alaposan a tenyerünket, pontosan tudni fogjuk hogy néz ki, viszont ha álmunkban ránézünk, majdnem biztos hogy máshogy fog festeni. Ettől rájövünk hogy álmodunk. A totem módszer azon alapszik, ha valamit gyakran nézegetünk, megszokjuk azt, és ezt a szokásunkat bevisszük álmunkba is. Ott viszont minden nagyon valóságos, de kicsit másabb.

 

További információk a valóságteszt módszeréről a fórumban.

 

Valóságteszt

Cikkek

A tudatos álommal foglalkozó saját, valamint más oldalakról átvett cikkek

Könyvek

Könyvek a tudatos álmodás világából és kapcsolódó témakörökből

Filmek

Filmek a tudatos álommal kapcsolatban, és általában az álmokról

Fórum

4 ok amiért együtt könnyebb

Írta: Kertész Gergely.


kepatmeretezes_hu_Together4 ok, amiért együtt könnyebb

Felkeltette az érdeklődésed a tudatos álmodás? Jó lenne irányítani az álmaidat? Elolvastál néhány cikket, netán könyvet? Bújod a fórumokat újabb módszerek után kutatva? Rávetted magad a gyakorlatokra, és mégsem jön a siker? Hozzád hasonlóan nagyon sokan vagyunk így ezzel. Elképesztően csábító a tudatosulás gondolata, azonban nagyon nehéz kitartani akkor, amikor a próbálkozások egyre csak kudarcba fulladnak. Én 4-5 éve kezdtem el foglalkozni a témával komolyabban, és azóta elértem egy olyan szintet, amivel teljesen meg vagyok elégedve. Ahogy így visszatekintek, van egy olyan támpillére ennek a folyamatnak, amit szerintem méltatlanul keveset emlegetnek. Ez pedig a közösség ereje! Hallottad már a mondást, hogy jól válogasd meg a barátaidat, mert olyan leszel, mint az az 5 ember, akivel a legtöbb időt töltöd? Ugyan lehet, hogy nem érdemes számszerűen, szó szerint vennünk ezt a szabályt, de kétségtelen, hogy tudatosan és tudat alatt is óriási jelentősége van annak, hogy milyen környezetben élünk. A tudatos álmodásra vetítve ezt a dolgot: téged támogat a környezet abban, hogy tanulj, fejlődj és elérd a célod? Tudsz egyáltalán erről beszélni a barátaiddal? Szüleid mit szólnának, ha tudnák miket olvasol vagy mit gyakorolsz lefekvéskor? Nem gondolod, hogy jó lenne egy közeg, ahol nemcsak, hogy nem néznek csodabogárnak, amikor az asztrál-testedről beszélsz, hanem inkább elismeréseket zsebelhetsz be, ha arról számolsz be, hogy éjszaka háromszor is felébresztetted magad és álomnaplót írtál? A harcművészetektől kezdve, az origamin át, mindent könnyebb együtt, egymást támogatva megtanulni, ez alól a tudatos álmodás sem kivétel. És nem kell egyedül “végigszenvedned” az utat, nem vagy egyedül. Itt vagyunk mi, a Tudatos Álom Klub. Mielőtt rátérnék arra, hogy kik is vagyunk, hol is találsz meg minket, visszakanyarodok arra, hogy miket is kaptam én a klubtól, és miért gondolom azt, hogy te is rengeteget fogsz tőlünk kapni, ha úgy döntesz.

Hogyan álmodik egy vak ember? – Interjú Matics Ádámmal

Matics ÁdámFelmerült már bennetek hogy hogyan, és mit álmodik egy vak ember, esetleg mit érez, hogyan érzékel, vagy mit él át álmodás közben. De ami még érdekesebb, hogy hogyan él meg egy tudatos álmot, amikor nálunk látóknál, a kép kitisztul, és minden olyan éles, valósághű lesz. Nehéz elképzelni mit él át ilyenkor egy születésétől fogva vak ember, aki még sosem látott semmit az általunk, látók által oly jól ismert világból.

Nemrég lehetőségünk nyílt egy születésétől fogva teljesen vak emberrel interjút készíteni, aki egyébként gyakorlott tudatos álmodó.


Először is szeretnénk megtudni néhány szót Rólad.

Matics Ádám vagyok, 24 éves, agyvérzéssel születtem, majd egy hónapos koromban tüdőgyulladás miatt lélegeztető gépre kerültem, és igazából ez pecsételte meg sorsomat. Fontosnak tartom elmondani, hogy én szerencsésnek tartom azt, hogy még ilyenkor vakultam meg, mert nekem ez természetes állapot volt mindig is, és nem cserélném le az életemet semmiért sem, mivel az emberek olyannak fogadnak el, amilyen vagyok, és én is így szeretek élni!

Mivel foglalkozol a hétköznapi életben?

A hétköznapi életem meglehetősen tartalmas. Alkalmi munkáim vannak, de rengeteg, és nem panaszkodhatom, mivel már egyre több felkérést kapok. A vakságom semmiben nem gátol úgy vélem, és minden akarat kérdése. Hinni kell magunkban, így mindent el lehet érni, a cél, csak egy karnyújtásra van! Imádok táncolni, tagja vagyok a Wheelchair Dance Stars nevű kerekes székes tánccsoportnak, és a társaság brutálisan jó! Foglalkozásomat tekintve IT szakember vagyok, szoftverfejlesztőként végeztem. Ez amolyan csiki-csuki dolog, néha unalmas, néha pörgős.


Légy Te is szerkesztő ! Az oldal színvonalának fenntartása és fejlesztése érdekében olyan lelkes ember(ek) jelentkezését várjuk, aki(k) hajlandó(ak) időt és energiát áldozni az oldalra, új cikkeket beszámolókat írna, vagy szerezne be külső forrásokból. Jelentkezni ide kattintva lehet.

Továbbá várjuk mindazok hozzászólásait, cikkjeit beszámolóit, akik lelkesek e témában. Az oldal non-profit jellegű, tehát az új szerksztő is a szabadidejének egy részét áldozza majd fel.

Bevezető


tudatos álom

Rögtön az elején

Üdvözlöm oldalunkon. Ez az oldal elsősorban a tudatos álomról, a tudatos álmodásról szól. Én személy szerint nem vagy a téma szakértője, azonban igen lelkes híve, és gyakorlója vagyok a technikáknak. Remélem, hogy írásaink, beszámolóink, fórumunk, és az egyéb hasznos információk segítenek Önnek megismerni ezt a hihetetlen dolgot, amit tudatos álmodásnak hívunk.

Röviden a tudatos álomról, saját tapasztalataim alapján:

Mikor először hallottam erről, kicsit kétkedve fogadtam a dolgot, hittem is, meg nem is. Olvasgattam a neten a témában, találtam pár elsajátítási technikát, leírást. Ezeken felbuzdulva 1-2 napig szinte csak ezzel foglalkoztam. Alig telt el pár nap, és máris az első tudatos álmomban találtam magam! Annyira lenyűgöző volt ez az élmény, hogy azóta is foglalkozom vele, és tudatos álmodónak mondhatom magam.

A tudatos álom egy olyan állapot, amikor az ember álmodik, de saját maga irányítja az eseményeket. Mindeközben teljesen tudatában van annak, hogy álmodik, tökéletesen tisztában van azzal, hogy fizikai teste az álomvilágtól messze pihen. Az érzékek többnyire hihetetlen erősek, pontosan úgy mint a "való világban". Néha talán jobbak is. Az általános érzékelés lenyűgöző élményt nyújt. Gyakorlatilag ugyanúgy érezzük magunkat, mint most, amikor ébren vagyunk, csak éppen bármit megtehetünk. Repülhetünk, lebeghetünk, villámot szórhatunk a kezünkkel, vagy éppen átsétálhatunk egy falon.

Azonban a tudatos álom nem csak játszadozásra használható. Segítségével megismerhetjük önmagunkat álomélményeinken, álomalakjainkon keresztül. Hosszabb távon akár a tudatalattinkban eltemetett múltba is visszatekinthetünk, esetleg újraélhetjük az eseményeket.

A tudatos álom technikája nem bonyolult, és megtanulható. Akár 1-2 napon belül is érhetünk el sikereket. Ez az oldal összegyűjti a lehetséges technikákat is.

Összességében elmondható, hogy ha sikerül egy ilyen állpontba kerülnünk, elképesztő, és életre szóló élményben lesz részünk. Majd ha már tudatosan is el tudjuk érni, Elkezdhetjük segíteni a tudatunkat.

Amennyiben az átvett cikkek között valaki esetlegesen jogsértő, vagy saját tartalmat talál, kérem haladéktalanul jelezze! A kívülről átvett cikkeknél igyekszünk körültekintően eljárni, de nem zárható ki egy esetleges önhibánkon kívüli jogsértés.

Mi az a tudatos álom?

Az alábbiakben megpróbálom megfogalmazni röviden, de közérthetően a saját tapasztalataim alapján, mi az a tudatos álom. Mivel minden ember más és más, ezért személyenként lehetnek eltérések, de agyunk közel azonos szerkezete miatt az élmények, benyomások nagyrészt mindenkinél ugyanazok, mint ahogy a rendes álomban is.

 A tudatos álom egy olyan állpot, amikor álmodunk, de az álom közben tökéletesen tudatunknál vagyunk, épp úgy mint most, amikor olvassa ezt a cikket. Minden tökéletesen élethű, a kép teljesen éles, tiszta. Itt azért azt fontos megjegyezni, hogy a sima, nem tudatos álomban is tökéletesen tiszta és éles a kép, csak a tudatos álommal ellentétben, a sima álomra homályosan emlékszünk - többekközött - pont amiatt, mert tudatunk csak nagyon tompán van jelen.

A tudatos álmunkban érzünk illatokat, érzéseket, fájdalmat, a tárgyak fizikai valóját, a tárgyak, anyagok felületét, és szinte minden teljesen részletesen, aprólékosan, akár milliméteres méretben is megfigyelhető. És pontosan annyira tisza az agyunk, és a tudatunk, mint most, amikor ezt olvassuk. Éppen ezért nehéz álmunkban rájönni arra, hogy álmodunk, mert még a gyakorlott tudatos álmodók is meglepődnek néha, hogy mennyire hihetetlenül valóságos minden álmunkban. Nehéz megkülönböztetni. Azonban egy kis gyakorlással elsjajátítható, napi 5 perc gyakorlás már elég lehet az első sikerek eléréséhez.

MIT CSINÁLHATUNK TUDATOS ÁLOMBAN?

A tudatos álom közben szinte bármit megtehetünk komolyanbb következmények nélkül. Repülhetünk, vezethetünk autót, ehetünk, ihatunk, szerelmeskedhetünk, vagy éppen gyakorohatjuk kedvenc számunkat gitáron.  A legrosszabb ami történhet velünk tudatos álom közben az, hogy felébredünk. :)

MIRE JÓ A TUDATOS ÁLOM?

Én személy szerint eddig leggyakrabban puszta szórakozásra, az alomvilág felfedezésére használtam. Azonban a leírások szerint a tudatos álom magasabb szintjei tudatalattink megismerésére, a múlt tökéletes képi felidédésére - akár magzati korig visszamenőleg - vagy mentális betegségek lekűzdésére is használható. És ami a legfontosabb, amikor tudatos álom közben egy álomalakkal beszélgetünk, akkor tulajdonképpen a saját tudatalattinkkal társalgunk. Erre normális esetben sohasem lenne lehetőségünk. Ez rengeteg lehetőséget nyit meg előttünk.

A tudatos álom definíciója

Paul Tholey szerint:
  1. Tisztában vagyunk tudatállapotunkkal (Tehát pontosan tudjuk, hogy ébren vagyunk-e vagy álmodunk)
  2. Tisztában vagyunk azzal, hogy szabadon dönthetünk (Például nem kell elmenekülnünk rémálmaink álomalakjai elől, más döntési lehetőségünk is van.)
  3. A tudatállapot tisztasága (Megszűnik az álomtipikus zavarosság, a tudatállapot homályossága.)
  4. Az érzékelések tisztasága (Ugyanúgy szagolunk, ízlelünk, hallunk, látunk és érzünk, mint ébren.)
  5. Tisztában vagyunk éber életünkkel (Tudjuk, kik vagyunk, mit csináltunk az előző nap, sőt, még azt is, hogy mit akartunk ettől az álomtól.)
  6. Tisztán emlékszünk álmainkra (Normális emlékezetünk ugyanúgy funkcionál, mint ébren, tehát emlékszünk álmainkra, de különösen a tudatos álmokra.)

A tudatos álom tehát olyan tudatállapot, amelyben bár álmodom, mindent olyan valódiként érzékelek, mint a valóságban, amelyben szabadon cselekedhetek; sőt, szabadabban, mint ébren, mert minden veszélyt túl fogok élni.


Hogyan álljak neki a tudatos álmodásnak?

Írta: Mészáros Attila.

Előrebocsátom, hogy amiket itt, és úgy az oldalon általában leírok, az egy lelkes amatőr véleménye. Ugyan már több éve gyakorlom a tudatos álmodást, mégsem mondanám magam profinak, ugyanis egyenlőre ezt a csodát főként szórakozásra használom. Jobb a grafikája mint bármelyik játéknak, és max egy kis kaját fogyaszt. :) 

Emlékeztetőül a  "Mi az a tudatos álom?" nevű írományom, itt található.

Az első lépések:
 
A legelső és legfontosabb a lelkesedés és az, hogy elhidd hogy létezik. Márpedig létezik, nekem elhiheted :) Én kezdésnek Paul Tholey "alkotó álom" című alapművét javasolnám elolvasni. A pszichológiai okfejtéseket leszámítva egyszerűen érthető, jól felépített könyv, mely segít Neked abban, hogy elérd első tudatos álmodat. Onnantól már csak rajtad múlik.

Ha a könyv megvolt, én a valóságteszt módszerét javaslom. rengeteg módszer létezik, de szerintem a kezdők számára legmegfelelőbb ez lehet.  A valóságtesztről így ír a WikiPedia:

Valóságteszt:

"A legegyszerűbb, leggyakoribb és egyben leginkább sikerrel kecsegtető módszer az úgynevezett „valóságteszt”. Az alany a mindennapi helyzetekben, például vásárláskor, utcán sétálva, táplálkozás, tisztálkodás közben stb. megvizsgálja saját magát, gondolkodását és környezetét, hogy olyan körülményeket találjon, amit esetleg csak álmodás vagy épp nem álmodás közben tapasztalhat.

Ez a szokása előbb-utóbb álmában is előjön, ahol álom állapotra utaló jeleket fog felfedezni, s ez előidézheti a tudatos álmot.A valóságteszt során az alanynak érdemes felidézni az aznapi dátumot, visszaemlékezni, milyen ruhát vett fel, mit evett, felidézni, mi vár rá még aznap. Az álmodás során valószínűleg ezekre nem vagy csak nehezen emlékszik, és azonnal rájön, hogy épp álmodik. Ha viszont a valóságtesztet könnyelműen, figyelmetlenül végzi, akkor álmában a tesztelés során szintén könnyelmű lesz, és hamis adatokat fog felidézni, így a tudatra ébredés nem fog sikerülni."

A tudatállpot ellenőrzése

Tehát összefoglalva a legfontosabb dolgok véleményem szerint:
  1. lelkesedés
  2. Az  "Alkotó álom" elolvasása
  3. valóságteszt napi 5-10 alkalommal
  4. az első siker után nem abbahagyni a gyakorlást
  5. a sokadik siker után nem abbahagyni a gyakorlást
  6. az első kudarc után nem abbahagyni a gyakorlást
  7. a sokadik kudarc után nem abbahagyni a gyakorlást

A leggyakoribb hibák melyeket elkövethetsz:  feladni pár nap után, illetve nem gyakorolni az első siker(ek) után. Amivel vigyázz az első sikered alkalmával, az a téves ébredés. Ilyenkor felébredsz, teszel veszel, elmész dolgozni, vagy bármit csinálsz, és egy idő után rájössz hogy fel sem ébredtél, hanem még mindig álodsz :)

Technikák a tudatos álom eléréséhez

Írta: Mészáros Attila.

Az alábbiakben megpróbájuk összegyűjteni és rendszerezni azokat a technikákat, melyekkel elérhető a tudatos álom csodavilága. Az technikák mellett feltüntettük azok nehézségi fokát. Minél több csillag van mellette, annál nehezebb a technika, annál több gyakorlást igényel.

 rövid név  Angol elnevezés Magyar elnevezés  Nehézségi fok   leírás/fórum 
ADA All Day Awareness  Egész napos éberség  altaltalt részletek
DEILD Dream Exit Initiated Lucid Dream  Álomból való kilépéskor kezdeményezett Tudatos Álom  altaltalt részletek
TRAVEL Travel  Utazás technika altaltalt részletek
RC Realty Check  Valóságteszt alt részletek
WILD Wake Initiated Lucid Dream  Ébredésből kezdeményezett Tudatos Álom submenu_starsubmenu_staraltaltalt részletek
WBTB Wake Back To Bed  Ébredés után visszaalvás altalt részletek
LDD Lucid Day Dreaming  Tudatos álmodozás altalt részletek
BLIND Blind  Vak technika altalt részletek
P Passive Passzív technika altalt részletek
LA Lucid Asleep Tudatos elalvás módszere altaltaltaltalt részletek
BEEP Beep Sípolás altaltalt részletek
KLB Test technikák gyűjtőneve altaltalt részletek